duminică, 4 septembrie 2011

Tanti Stela si tipu'


Am avut ocazia sa o cunosc pe tanti Stela intr-o frumoasa zi de primavara, vara, toamna, iarna, dracu' mai stie. Eram in vizita la o prietena si a aparut si tanti Stela in prag, fiindu-i vecina, ca sa o intrebe cum ii sta cu noua tunsoare si cu noua culoare de par. Isi facuse o schimbare de look. Raspunsul prietenei mele a fost foarte simpatic: "Va sta bine dar parca va imbatraneste."
Nu stiu cum arata tanti Stela cu vechiul look, cat de mult o intinerea, dar nu pot sa-mi dau seama nici acum, dupa atata timp, cum poate o femeie de 70 de ani sa para mai batrana din cauza frezei.
Si, desi are 70 de ani, tanti Stela este foarte moderna. Se imbraca tinereste, are un spirit tanar si are tot felul de activitati.
Zilele trecute i-am facut o vizita prietenei mele. Si cine credeti ca apare in prag?! Tanti Stela. Am observat eu ca este putin trista si abatuta, ca nu mai este Stela cea de odinioara, plina de vlaga si toata numai un zambet. Am zis ca na, o fi din cauza batranetii, ca o fi bolnava. Nu nenica, tanti Stela sufera din dragoste. LA 70 DE ANI!!!!
Din spusele prietenei mele, a cunoscut "un tip" la dansuri. Pentru ca tanti Stela este inscrisa intr-un club de dans cu oameni trecuti de a 2-a tinerete. Cand am auzit "un tip", logic, intrebarea mea a fost: "Un tip? Cati ani are?" Deja mi-o imaginam combinata cu un tinerel. Prietena mea este tare simpatica si este inzestrata cu un simt narativ armonios colorat. Adica, scoate niste perle de toata frumusetea. Binenteles, TIPUL este trecut de 70 de ani. Nu a stiut sa-mi spuna cati ani are, dar este mai batranel decat ea.
Povestea a inceput foarte frumos, s-au vazut, s-au placut, au dansat, au vorbit, sex nu stiu daca au facut. Cert este ca cei doi batranei au fost nedespartiti o perioada. Tanti Stela, femeie de casa, avea grija de el, ii spala, calca, gatea, l-a ajutat sa-si zugraveasca si apartamentul. Ce mai, puteai sa juri ca Stela si-a gasit jumatatea.
Si-au prezentat unul altuia fratii, surorile, copiii, nepotii, stranepotii, stra-stranepotii. In vara asta a dus-o pe Stela la tara la el ca sa o prezinte unei surori. Sora, cand i-a vazut, l-a intrebat daca are de gand sa mai vina cu multe femei.
A trecut Stela peste, doar deh, daca nici ea nu stie, la 70 de ani, cat de porci sunt barbatii, atunci cine sa mai stie?! Numai ca "tipul" a inceput incet, incet sa se raceasca, spre disperarea Stelei. Nu ii mai raspundea la telefon, cand ii vorbea, ii vorbea in 2 peri etc. Si intr-o seara l-a sunat Stela ca sa-l intrebe daca merge la dansuri iar el i-a spus ca nu. Tanti Stela, nervoasa si profund dezamagita, s-a dus, totusi, fara el. Si cum se invartea Stela pe acolo, apare si "tipul"... de mana cu alta.

Batranetea e frumoasa!








9 comentarii:

  1. :)), ce magar! barbatii e niste porci! nu vrea decat sex, mancare si bautura! adica nu stiu de restu' , eu vb din punctul meu de vedere! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. femeile e paranoice! acum ai nevoie de aprobari peste aprobari ca sa postezi un comentariu la ele pe pagina... wtf! nu mai poti sa-ti bagi deloc P*** pana nu-ti dau ele voie! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. pai da...
    iubim pana murim... sau... poate ca... murim, abia tunci cand nu mai iubim...
    da' tipul chia rputea sa merga cu noua cucerire in alte locuri... nu sa o inebuneasca pe biata tanti Stela... chiar imi pare rau ca a trecut prin experinta asta...
    si... sigur... mai "este" si barbati neporci....

    RăspundețiȘtergere
  4. @nijk: pentru ca vorbesti din punctul de vedere al unui barbat magar si porc, punctul tau de vedere NU CONTEAZA!

    @oovi: In primul rand vreau sa te anunt ca mi-ai facut o adevarata surpriza. Ma bucur sa mai aud de tine, chiar si in calitate de blogger :-)
    Ca sa raspund la commentul tau, intradevar, mai "este" si barbati neporci. Insa, eu nu vroiam sa evidentiez aici ca barbatii sunt porci. Vroiam sa evidentiez ca viata poate fi palpitanta si plina de surprize chiar si la 70 de ani, varsta la care se presupune ca deja esti trecut prin viata, ai acumulat ceva experienta si nu ai cum sa mai cazi in patima greselilor tineretii.

    RăspundețiȘtergere
  5. deunazi... priveam la tv la romani... si am vazut nunata unui tipde 80 de ani... deci... se poate si asa ceva...
    oricum... tipul nu arata nici pe departe anii lui... si evident avea sotie mai tanara decat el... (el era medic ginecolog pensionar... )

    RăspundețiȘtergere
  6. Da, dar cazul tipului de la TV are un final fericit. E un tip stabil si cu capul pe umeri. Tipul Stelei are capul pe umeri si picioarele-n aer :-)

    RăspundețiȘtergere
  7. Din povestea de mai sus nu se poate stii motivul real al despartirii. Faptul ca "tipul" era "de mana cu alta" nu ofera suficiente informatii ca sa aflam adevaratul motiv al despartirii. Povestea este scrisa tendentios, incercand cu disperare dar fara succes sa convinga cititorul "cat de porci sunt barbatii", sau, daca nu toti barbatii, macar "tipul" in cauza. Concluzia de la final este un truism ironic nenecesar, pentru ca nu decurge cu necesitate din poveste. Mai pe romaneste adica: da, stim, batranetea nu e frumoasa, e grea. Si e grea din multe alte motive: sanatate, conditie fizica, constiinta mortii etc.

    Dar sa admitem ca "tipul" era un serial heartbreaker, si schimba femeile ca pe ciorapi - TOT RESPECTUL pentru el!! NU pierde timpul dupa o despartire, stie ca viata e scurta si actioneaza. Pot spune ca vreau sa-l cunosc, poate se lipeste si de mine putintica intelepciune de la el. Cat despre tanti Stela, n-am ce sa spun decat nimeni nu are drept de proprietate asupra nimanui. Dragoste cu sila nu se poate. N-a mers - next! Despartirile nu trebuie privite ca pe niste tragedii. Ati aflat ca nu aveti ce cauta impreuna, vedeti-va linistiti de drum.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Toma Andreescu esti naspa! nu ti-a cerut nimeni analiza. Aaa, si nici sfaturile :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc, Dora. Eu n-am avut rabdare sa-i citesc comentariul, ce sa mai spun de comentat :-)

    RăspundețiȘtergere