duminică, 16 ianuarie 2011

Domnul T si "H"-ul

Iata inca o chestie din seria Domnul T.

Astazi am avut o discutie cu el, chiar nu mai stiu despre ce vorbeam pentru ca ceea ce a urmat, m-a facut sa uit. Deci, subiectul neinteresant. Cert e ca la ceva ce am spus eu, am primit ca raspuns o fraza ce continea cuvantul "Icler". Pentru ca nu am inteles ce a a spus, l-am pus sa repete. A repetat, numai ca a doua oara a spus "Itler". In urmatorul moment am inceput sa rad isteric si il intreb, printre hohote de ras, "Cine? Hitler?".
Deci da, am uitat complet de acest mic amanunt. Domnul T este "HH"-it. Nu stiu daca exista termenul asta, insa eu asa l-am denumit. Nu cred ca s-a inventat o denumire pentru oamenii care nu pot pronunta H-ul.

Ca sa fac o scurta prezentare, in loc de "hoţ" spune "oţ", "handicapat" - "andicapat", "haina" - "aina", "Mihai" - "Miai" etc.

Problema este, insa, mult mai grava. Nu stie nici sa-l scrie... Cautam intr-o zi in agenda lui telefonica un numar si cand am ajuns la litera M, am gasit un Mihai trecut cu "Miai" si o "Mihaela" trecuta cu "Miaela". Am devenit curioasa si dorind sa studiez mai in detaliu problema, nu mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca la litera "H" nu e trecut niciun nume, desi stiam sigur ca trebuie sa fie un Horia p'acolo. Asa ca m-am dus la "O" si l-am gasit...

Un comentariu:

  1. Chucques Norrie (n'est pas Chucky)17 ianuarie 2011 la 00:45

    Acu' din cate imi mai amintesc io, incep sa cred ca domnul T o fi italian, ca doar ei nu pronunta H-ul, la care se refera folosind vocabula "acca"; francez nu e, pt ca aia, pe langa "H muet" mai au unul, "aspire". Oricum, ambele popoare, infratite sau dejbinate, obisnuiesc sa ortografieze H-ul, parerea mea.

    In rest, ma indoiesc ca exista un om care nu exprima scris&oral o litera!!! Da'.. te mai uiti?!? Vorba unora: Se non e vero, e ben trovato.

    Noapte bhuna!

    RăspundețiȘtergere